El Teatre Núria Espert va acollir al novembre del 2023 una part del rodatge de la pel·lícula dirigida per Gemma Blasco.
El Festival de Cinema de Màlaga ha premiat a la producció catalana amb tres guardons; millor actriu per Ángela Cervantes, millor actor per Àlex Monner i a millor muntatge.
La Fúria, està protagonitzada per l’Alexandra (Àngela Cervantes), una jove actriu que és violada en una festa de Cap d’Any. Durant un any s’enfrontarà a la culpa, el fàstic i la vergonya. Mentre intenta canalitzar-ho a través de la interpretació del venjatiu personatge de Medea, el seu germà Adrián (Àlex Monner) prendrà les seves pròpies decisions.
El teatre, i concretament la tragèdia grega Medea, li serviran a la jove actriu per canalitzar la seva situació. El paper d’Alexandra l’interpreta Àngela Cervantes (Chavalas, La maternal), guanyadora dues vegades guanyadora del Gaudí a la millor actriu secundària. És la primera vegada que Cervantes interpretat un paper de protagonista en una pel·lícula. En aquesta ocasió està acompanyada l’Àlex Monner (Polseres vermelles, Mediterràneo, La hija de un ladrón), que interpreta el paper del seu germà. L’actriu Ana Torrent (El espíritu de la colmena, Tesis), també compta amb una participació en la pel·lícula i també va estar present en el rodatge a Sant Andreu de la Barca.
La directora i coguionista de “La Fúria”, Gemma Blasco assegurava a Ràdio Sant Andreu que “les pel·lícules que tracten les agressions sexuals generalment se centren en la delicadesa i la fragilitat, en allò femení des del romàntic i estètic, fins i tot a vegades des del pamfletari. I jo em moro de ganes d’explicar aquesta pel·lícula en femení, però amb una mirada femenina que rugeixi, des d’allò brut, des de la violència i la vergonya”.
Recordava que “Sempre vaig saber que faria una pel·lícula sobre la violència sexual i no estava d’acord com s’havien tractat”. Assegura estar gaudint de l’experiència del rodatge i de comptar amb actrius com Àngela Cervantes.
Precisament l’actriu Àngela Cervantes confessava “mai havia fet un paper protagonista i a l’inici tenia molta por, però m’he anat preparant per al paper”. Cervantes i Blasco es coneixen des de l’institut i confessen ser molt bones amigues. La directora sempre li havia parlat de la seva pel·lícula amb el desig que Àngela Cervantes fos algun dia la protagonista.
Ana Torrent participava també a la pel·lícula a “La Fúria” interpretant el paper de Diana, una actriu i directora de teatre. Torrent recorda que es tracta d’una “història molt dura de violència i destaca la forma en què la protagonista canalitza tota la ràbia i els seus sentiments”. Sobre el seu paper afegia que es tractaria d’un “personatge com una llum que ajuda la protagonista a canalitzar tots aquests sentiments”.
Torrent també va valorar el rodatge de la pel·lícula del Teatre Núria Espert “he vist Teatre Núria Espert i plaça Federico García Lorca i he pensat, caram quin lloc. Amb tot això ja et dona suficient energia”. La reconeguda actriu espanyola confessava “He admirat molt a Núria Espert com a actriu i tota la seva trajectòria”. Tot i no haver coincidit professionalment amb l’actriu catalana, comenta que “almenys he compartit el seu teatre i estic al teatre que porta el seu nom”.
Amb un repartiment encapçalat per Àngela Cervantes, Àlex Monner i Ana Torrent, el teatre de Sant Andreu de la Barca va formar part dels escenaris del primer llargmetratge de la directora catalana. Sobre l’escenari del Teatre Núria Espert, la directora Gemma Blasco destacava que es tracta d’un “teatre espectacular, molt industrial, amb espais molt oberts i amb una platea molt particular”. Una part de la pel·lícula transcorre en un teatre i l’equip de localització va veure en el Teatre Núria Espert un bon lloc per rodar “La Fúria”.
Reportatge del rodatge a Sant Andreu de la Barca
Després de la bona acollida al Festival de Cinema de Màlaga, La fúria arribarà a les sales de cinema el 28 de març.